BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »
welcome!its myblog welcome!its myblog welcome!its myblog welcome!its myblog welcome!its myblog welcome!its myblog welcome!its myblog welcome!its myblog welcome!its myblog welcome!its myblog welcome!its myblog welcome!its myblog welcome!its myblog welcome!its myblog welcome!its myblog welcome!its myblog welcome!its myblog welcome!its myblog welcome!its myblog welcome!its myblog

his birthday

his birthday
getting older

BDAY BOYZ

BDAY BOYZ

Isnin, 6 Mei 2013

mengungkit..ungkit.. ungkitan..

manusia yang paling babh aku benci adahlah manusia yang punya sifat suka rasa diri selalu betul, selalu tindas orang lain, amek kesempatan kat orang lain and suka mengungkit apa saja benda pemberian atau pertolongan atau kisah zaman lampau yg dulu2... paling pantang pada arwah babah aku.. pada dia manusia macam tu mampus lagi bagus.. dan aku pon sama, aku benci sikap manusia macam tu, aku xsuka mengungkit dan aku xpernah mengungkit.. pada aku setiap perbuatan kena ikhlas, kalau tidak jangan tolong atau beri.. buat xtau saja suda la nooo.... tapi bila berbalik pada orang yang kita sayang ni susah sikit.. bila orang yang kita rasa ikhlas pada kita tiba2 berbunyi pasal bantuan mereka memang kecik hati la noo.. tapi nak wat cmana orang tu orang kita sayang jadi telan saja la.. mungkin sekali dua sakit hati.. tapi kalau dh tiga empat kali or berkali2 lama2 kebai la kot nooo.. wat xtau saja la.. paling dak pon bia je la depa menang.. tak rugi kita mengalah.. tak hilang maruah kita mengalah.. bia la kot noo asai depa puashati depa happy cukup la kan.. lagi2 org yg xdak apa cm aku ni ha.. xdak mak xdak bapak..xdak kuarga.. biaq la depa kata apa pon kat aku..wat tebai telinga je la kan.. esok2 kot tuli dah tak dpt dengaq pon apa depa nak kata kat aku.. biaqlah.. sapa pon nak hingaq ka nak wat lagu mana pon kat aku xpa.. selagi aku mampu tahan.. aku cubalah tahan.. aku sedaq aku banyak nyusahkan orang aku banyak makan budi orang, kalau aku bulih putaq balik masa sumpah! aku xmau makan budi orang sikit pon.. sakit makan budi orang banyak2 ni, bila orang mengungkit.. pedihnya Allah je yang tau.. terasa diri ni hina sangat.. rasa macam pengemis duk tepi jalan tu duk tadah tangan kt orang minta makan minta simpati.. semoga Allah dapat hilangkan rasa sakit yang aku rasa.. bia la, maafkan saja depa.. depa xrasa apa aku rasa, depa ada kuarga ada mak pak ada tok wan ada pak penakan.. aku sapa pon xdak.. xpa.. aku ada Allah.. aku ada kudrat Allah bagi.. aku usaha la cara mana aku mampu.. insyallah.. aku xmati kebuluq..Allah siapkan rezeki untuk aku.. Thanks To Allah S.W.T...

0 ulasan:

US

US

ikatan jiwa

ikatan jiwa